המאפיינים המיוחדים של שירות מענה טלפוני בולטים בעיקר על רקע התכונות השונות של מענה ממוחשב. ראשית, מענה ממוחשב ניתן על בסיס מערכות אוטומטיות. המשמעות היא מענה שיכול להיות זמין עבור הלקוחות מסביב לשעון, אך חוסר יכולת לנהל תקשורת רציפה ולעיתים גם פגיעה במוניטין של העסק או החברה. לעומת זאת, שירות מענה טלפוני מתאפיין בכך שהוא מבוסס על כוח אדם אנושי.
שנית, שירות מענה טלפוני מאפשר גמישות רבה יותר. כאשר לקוחות יוצרים קשר עם בית עסק ובצד השני יש בן אדם אמיתי שעונה להם, הם יכולים לשאול פחות או יותר כל דבר. לעומת זאת, מענה טלפוני ממוחשב מוגבל מאוד מבחינת היכולת שלו לתת מענה לדרישות. יתרה על כך, מענה טלפוני ממוחשב נועד בדרך כלל רק על מנת לאסוף פרטים – בעוד עם שירות מענה טלפוני אפשר גם לספק מידע.
כמה עולה להפעיל שירות מענה טלפוני עבור בית העסק?
הפעלת שירות מענה טלפוני באופן מסורתי מחייבת הקמת מוקד, רכישת ציוד, גיוס כוח אדם, הכשרה שלו ולאחר מכן תשלום קבוע על משכורות ותנאים סוציאליים. עם זאת, כיום קיים גם מסלול אלטרנטיבי של שירות מענה טלפוני במודל של מיקור חוץ. כאן, בעלי עסקים משלמים סכום כסף מסוים וקבוע מדי חודש – כאשר תמורתו חברה חיצונית מפעילה עבורם שירות מענה טלפוני ללקוחות.
במילים אחרות, שירות מענה טלפוני במודל של מיקור חוץ מאפשר לבעלי עסקים ליהנות מכל העולמות. ראשית, המחיר עצמו אטרקטיבי ולכן הופך את האפשרות של שירות מענה טלפוני לרלוונטית גם עבור עסקים קטנים ובינוניים. כמו כן, אין צורך בעלויות הקמה ואפשר להקצות שירות מענה טלפוני ללקוחות בהתראה קצרה מאוד.