שירות מענה טלפוני יכול לשמש בתור חלופה לשירותי מוקדנית, השכרת משרד או צוות עובדים. המענה עוזר לניהול העסק ותורם לשימור וגיוס לקוחות. שירות מענה טלפוני הוא בעל משמעות כלכלית עצומה לעסקים וכיום ניתן לשלב אותו עם מגוון שירותים. בין היתר, מענה טלפוני ברמה גבוהה מאפשר רישום מסודר של פרטי המתקשרים, ניהול יומן תורים, קבלת הזמנות וגבייה טלפונית.
השאלה העיקרית היא כיצד בוחרים שירות מענה טלפוני ומה ההבדלים בין סוגי השירותים. מומלץ לבחור שירות לפי פרמטרים קבועים. הפרמטר הראשון הוא המלצות על שירותי החברה המספקת מענה טלפוני. המלצות מסייעות לחברה להשתפר והן מהוות אינדיקציה לאיכות המענה. אפשר לאסוף המלצות דרך אתרי אינטרנט, באמצעות יצירת קשר עם לקוחות קודמים או בעזרת הגשת בקשה לקבלת מידע מנציגי החברה.
החשיבות של הסמכות וניסיון
פרמטר שני ולא פחות חשוב עבור בחירת מענה טלפוני לעסקים בא לידי ביטוי בהסמכות של הנציגים. בסופו של דבר, הנציג שעונה לטלפון נתפס על ידי הלקוח בתור חלק בלתי נפרד מהעסק. הנציג חייב לעבור הסמכה מוקפדת ולהכיר היטב את התפקיד שלו. נציג מוסמך נותן ערך מוסף לעסקים ומבטיח מענה טלפוני אמין, אדיב ואישי. ההסמכה נערכת במסגרת מסודרת והיא כוללת חשיפה לתסריטים שונים שעשויים להופיע במהלך שיחה עם לקוחות פוטנציאליים.
פרמטר שלישי לבחירת מענה טלפוני לעסקים הוא הניסיון. אין תחליף למענה הניתן על ידי נציגים עם ניסיון. עסק שרוצה לשרת את הלקוחות על הצד הטוב ביותר צריך להבטיח מענה ברמה גבוהה. עליו לבדוק את הניסיון של נציגי השירות, להשוות בין חברות שמציעות מענה טלפוני ובמידת הצורך גם לבצע בדיקות פתע. כך בוחרים מענה טלפוני ומפיקים ממנו את המרב.